استعاره افسردگی من

افسردگی من

۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ بیل. آر نظر بدهید

 

خوب ، من در جمع مردم اعتراف و اظهار(اقرار) می کنم که “افسردگی دارم”. من ترجیح می دهم نگویم  “افسرده ام” یا از “افسردگی رنج می برم” ، زیرا معتقدم که رنج یک انتخاب است. در اینجا منظور من تفسیر بودایی از رنج است. این رنجِ روانی و عاطفی است که ما وقتی زمان حال را همانطوری که هست قبول نمیکنیم با آن روبر میشویم.

درد بخشی از تجربه انسان است ، رنج اختیاری است.

من ترجیح می دهم بگویم “افسردگی دارم” یا “گاهی علائم افسردگی را تجربه می کنم”. این تغییر ساده کلماتی که برای توصیف وضعیتم به کار می برم این امکان و فضا را ایجاد می کند که روزی افسردگی نداشته باشم یا علائم افسردگی را تجربه نکنم.

چرا این همه درباره کلمات صحبت می کنیم؟ خوب کلمات قدرت زیادی دارند. در کتابهای مذهبی، خدا  درابتدا گفت ” نور وجود داشته باشد” ، سپس نور وجود داشت. اولین قدم آفرینش، کلمات هستند. کلماتی که برای استفاده انتخاب می کنم به ساخت واقعیت من کمک می کند.

بسیاری از ما زندگی را مجموعه ای از استعاره ها می دانیم. برخی زندگی را یک مسابقه می دانند ، برخی دیگر آن را یک بازی ، برخی هم آن را یک مبارزه مداوم می دانند. من برای توصیف افسردگی خود از چه استعاره ای  استفاده می کنم؟

 

افسردگی

 انسانها موجوداتی دوگانه هستند. من خودم را دو موجود در یک موجود می بینم:

یک کودک درونی زخمی

و

یک بزرگسال بیرونی بالغ

 

افسردگی من ، به شکل فقدان انرژی ، عدم پیشرفت و فقدان عواطف،خود را نشان می دهد. تاب حرکت نمی کند. افسردگی تجلی کودک درون زخمی من است. در تاب نشسته است. او  بداخلاق(زودرنج) و لجبازاست. پاهایش را تکان میدهد و روی زمین می کشد. گاهی اوقات تا آنجا پیش می رود که برای جلوگیری از پیشرفت ، پاهای خود را در جهت مخالف تاب میدهد.

 

بزرگسال بالغ بیرونی من کوچکتر از افسردگی است. من نمی توانم با یک فشار معمولی افسردگی ام را تاب دهم . من باید فشارهای خود را زمان بندی کنم و به طور مداوم اقدامات مثبت را در زندگی ام اعمال کنم. من باید کودک درونی را تشویق کنم پاهای خود را بلند کند. و بعد تشویقش کنم که پاهایش را تاب دهد تا تاب خوردن کاملاً به منِ کوچکتر بیرونی  متکی نباشد.

این یک استعاره کامل نیست ، اما کاملاً با تجربه من در مورد افسردگی ام  سازگار است. امیدوارم با انجام مداوم فشارهای ملایم ، یکبار دیگر آزاد و شاد از افسردگی خارج شوم. این آینده برای شما نیز امکان پذیر است.

 

برای دوران بهبودی شما ، بیل آر

 

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *