خوشبختی از دیدگاه فروید

انجمنها، اجتماعاتی برای امید و حمایت دوجانبه ایجاد میکنند.

 

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ هیو اسمیت دیدگاهتان را بنویسید

 

“یک بار از زیگموند فروید پرسیده شد انسان برای خوشبختی به چه چیزی نیاز دارد. پرسشگر بدون شک انتظار یک پاسخ طولانی و پیچیده را داشت که بازتاب سالها تفکر عمیق فروید در این مورد باشد. اما پاسخ  فروید ساده بود “arbeiten und lieben” – کار و دوستی.

 

افراد شاد، در محل کار و در طول روابط صمیمی شان با دیگران احساس ارتباط می کنند. مردم وقتی رنج میبرند که این ارتباطات تهدید ،کاسته ویا قطع شود. امروزه میلیون ها نفر در آمریکا  از آنچه همکار من چارلز دِبِر آن را “دردسر مضاعف” می نامد رنج می برند. کسانی که در مشکلات مضاعف هستند نه کار معنی داری دارند و نه روابط صمیمی ادامه داری. پژمردگی زندگی اجتماعی در هر دو حوزه باعث بی ریشه شدن و فروپاشی اجتماعی می شود که بدون شک به رشد اختلالات عاطفی کمک خواهد کرد. “

 

گزیده ای از  کتاب “صحبت از غم و اندوه”:دیوید کارپ /افسردگی ، قطع ارتباط و معانی بیماری. (۱۹۹۶) انتشارات دانشگاه آکسفورد. نیویورک. صفحه ۱۷۸٫

 

 

دیدگاه هیو:

این تجربه شخصی من در طی سالهای زیادی که در افسردگان گمنام و سایر انجمنهای دوازده قدمی مشارکت میکنم میباشد، این اجتماع برای مایی که به دنبال شفا ، کمک و امید هستیم بسیار حیاتی است. این قدر قوی است که مایی که از برنامه استفاده می کنیم و در جلسات شرکت می کنیم متوجه می شویم که بخشی از یک اجتماعی که دوستمان دارند هستیم. ما بخشی از اجتماعی هستیم که دیگران به ما اهمیت مبدهند و با ما مشارکت میکنند و سپس ما برای دیگران “معجزه گروه” می شویم.

 

امروزه در دنیای ما ، افسردگی جهانی شده و دارای ابعاد همه گیر میباشد. تا آنجا که من خبر دارم هیچ واکسنی برای افسردگی وجود ندارد. ولی ما یکدیگر را داریم . در آنجا می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. ما میتوانیم راهنما(حامی) داشته باشیم که بتواند گوش دهد و تجربیات افسردگی خودش را با ما درمیان بگذرد و ما را امیدوار کند، در واقع ، و  به شکل استعاری، یک واکسن به بازویم بزند. بنابراین ، چیزی که جهان در حال حاضر به آن احتیاج دارد این است که هر یک از ما با “کارمان” و “دوست داشتن یکدیگر” ، پیش برویم – خود را در انزوا و ناامیدی نگه نداریم . به گروه “خانگی” خود که هر هفته به صورت مجازی یا رودررو دایر میگردد برویم.در این محیط  است که “ریشه” داریم و به خانواده ای از دوستان تبدیل می شویم و نه آشنایان.

 

من دوستانی دارم که آنها را برای اولین بار در DA ملاقات کردم و به سی سال یا پیش از آن باز می گردد. افسردگان گمنام به معنی رشد ، اجتماع و آرامش است.

لطفاً به انجمن ما بپیوندید و بخشی از یک اجتماع همواره رو به رشد و دوست ، در سراسر جهان باشید. ما تنها نیستیم!

<خوشبختی از دیدگاه فروید

……………………………………………………………

 

در جلسات زوم انجمن افسردگان گمنام همراه ما شوید:⇐ کلیک کنید

سایت خدمات جهانی:⇐ www.depressedanon.com

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *