رنجش

 

مشکل شما چیست؟ یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم این است که با رنجش(کینه توزی) گیج و بغرنج(سوراخ سوراخ) شده ایم. چطور به این نتیجه می رسم؟ این در کتاب بزرگ AA یافت می شود (به یاد داشته باشید افسردگان گمنام بر اساس الگوی الکلی های گمنام طرح شده است و ما میتوانیم بخشهایی از کتاب الکیلهای گمنام را به کار ببریم).

 

بخشی از کتاب الکلیهای گمنام:

رنجش(کینه توزی) مجرم “ردیف اول” است. بیش از هر چیز دیگر افراد الکلی (یا افسرده) را از بین میبرد. همه انواع بیماریهای روحانی از رنجش بوجود می آید، زیرا ما نه تنها از نظر روانی و جسمی ، بلکه از نظر روحانی نیز بیمار بوده ایم. وقتی بیماری روحی برطرف می شود ، ما از نظر جسمی و روانی خوب می شویم. ما رنجش(کینه) ها  را روی کاغذ  آوردیم. ما افراد ، موسسات یا اصولی که از آنها خشمگین بودیم را فهرست کردیم. از خود پرسیدیم چرا خشمگین هستیم. در بیشتر موارد مشخص شد که عزت نفس ، پول ، جاه طلبی ها ، روابط شخصی مان(که روابط جنسی را هم شامل میشود) آسیب خورده یا تهدید شده است. بنابراین ما زخم داشتیم. ما کاملا از بین رفته بودیم.

الکلیهای گمنام ، صفحات ۶۴-۶۵

 

 

خوب ، بنابراین ما مجرم ردیف اول را شناسایی کردیم. ما باید خود را از رنجش (کینه) آزاد کنیم. برای رهایی از رنجش(کینه) چکار کنیم؟ این نیز در کتاب بزرگ AA اینطور آمده است:

 

اگر رنجش(کینه) ای دارید که میخواهید از آن خلاص شوید ، اگر برای شخص یا چیزی که از آن رنجیده اید دعا کنید ، آزاد خواهید شد. اگر در دعاهایتان بخواهید هر آنچه را که برای خود میخواهید خدا به آنها نیز بدهد ، آزاد خواهید بود. سلامتی ، کامیابی و خوشبختی آنها را بخواهید و آزاد شوید. این کار را انجام دهید حتی در زمانهایی که واقعاً برای  آنها آرزوی خوب نمیکنید و دعاهای شما فقط کلمات است و منظور شما این نیست. این کار را هر روز به مدت دو هفته انجام دهید ، و متوجه خواهید شد که این کلمات را به معنی رسانده اید و آن را برای آنها خواسته اید ، و متوجه خواهید شد که در جایی که قبلاً احساس تلخی و کینه و نفرت داشتید ، اکنون احساس درک و عشق دلسوزانه را احساس می کنید.

در آن زمان برای من کار کرد ، و از آن زمان بارها برای من کار کرده است ، و هر بار که مایل به انجام آن هستم برای من کار خواهد کرد. گاهی اوقات باید ابتدا بخواهم که تمایل داشته باشم ، اما این نیز همیشه به دست می آید. و چون برای من کار می کند ، برای همه ما کار خواهد کرد. همانطور که یک مرد بزرگ دیگر می گوید: “تنها معنی آزادی واقعی که یک انسان می تواند به آن دست یابد  همان کاری است که باید انجام دهد زیرا شما می خواهید آن را انجام دهید.”

الکلی گمنام ، چاپ چهارم ، صفحه ۵۵۲

 

 

من شخصاً می توانم این واقعیت را تأیید کنم که دعا برای افرادی که از آنها دلخور هستید واقعاً موثر است. من بیش از ۱۵ سال رنجش (دلخوری) عمیق داشتم. پدر و مادرم ترجیح داده بودند به مراسم خاکسپاری دخترم نیایند. رنجش(کینه) به شدت جانکاه بود . حامی من در AA به من گفت “بیل تو باید برای پدر و مادرت دعا کنی”.

اولین فکری که به ذهنم رسید این بود: “عمرا !! حتی منو تو جهنم هم بندازند برای پدر و مادرم دعا نمی کنم”. سپس صدای کمِ نیروی برترم  از من  پرسید: “خوب بیل ، تو تمایل به انجام چه کاری را داری؟”.

متوجه شدم که حاضرم برای تمایل دعا کنم. من دو هفته دعا کردم ، و آمادگی فرا رسید. من دو هفته برای پدر و مادرم دعا کردم که آنها:

-آرامش پیدا کنند

-حضور خدا را در زندگی خود احساس  کنند

-بینش پیدا کنند

دعا کردم و رنجش(کینه) از بین رفت. زخم هنوز آنجا بود چون به من آسیب زده بودند. با این حال دیگر زخمی باز و چرکین نبود. به دلیل عصبانیت شدید دیگر پشت گلوی من به خاطر آن خشم شدید صفرا(بغض) وجود نداشت. من آزاد بودم!

دعا واقعاً کار ساز است  اگر شما برای کسانی که از آنها رنجیده و دلخور هستید دعا کنید ، البته نه با رنجشهایتان.

 

برای شما/ در دوران بهبودی

بیل . آر

 

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *