آیا افسردگی، خود نوعی اعتیاد است؟

 

لغت نامه ی انگلیسی وبستر لغت اعتیاد را اینطور معنی کرده است: …رها کردن خود در چنگال یک عادت قوی.

 

من یا شما در هر لحظه یک نوع وسواس عملی برای تکرار کردن رفتار مان را داریم، بودن در یک نشخوار فکری یا نوعی هوس یا  ویار به یک فعالیت خاص؛ حال می تواند بلعیدن یک داروی تغییردهنده ی خلق بوده باشد یا بلعیدن یک فکر ناخوشایند و تغییردهنده ی خلق. بدین طریق است که شما به نوعی از اعتیاد گرفتار می شوید.

 

 

ما باور داریم که اصطلاح معتاد به اندوه را براي كسي بايد به کار برد که با نشخوار جریان افکار و تصاویر ذهنی و پندارهای ناخوشایندی که در مورد خود، دیگران، آینده و جهان دارد، عادت به صدمه زدن به خودش را پیدا کرده است. این چیزی است که در هر یک از ما می‌تواند یافت شود.

 

آیا افسردگی نوعی اعتیاد است؟

ما پی می بریم که برنامه ی بهبودی دوازده قدم می‌تواند برای فائق آمدن بر هر رفتار اجباری/ اعتیادی استفاده شود و برای افرادی که به راستی می‌خواهند از نظر احساسی، جسمی و روحانی سلامتي پیدا کنند کار می‌کند. خوبی یک گروه خودیار  این است که شخص از طرف جمع مقبولیت دارد. درآنجا هیچ کس به شما نمی‌گوید که: «بی خیال شو !!» یا »ناراحت نباش!»تنها چیزی که شما در جلسات می شنوید این است که: اگر مرتب به جلسات بیایید همواره حال تان بهتر خواهد شد. تجربه ما اینگونه بوده است که افرادی که مرتب و هر هفته به جلسات می آیند پیوسته حال شان بهتر می شود. درحال حاضر این ها قولهایی است که داده می شود! من به مدت دوازده سال  در برنامه بوده ام در این مدت بیماری ام عود نکرده است. من امروز افسرده نیستم! من از نیروی برترم تشکر می‌کنم و از بابت ارتباطاتی که در  افسردگان گمنام دارم سپاسگزارم.

 

 

 

اهداف انجمن افسردگان گمنام

آیا افسردگی نوعی اعتیاد است؟

http://WWW.DEPRESSEDANON.COM

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *